1- بازگرداندن به حالت تنظیمات کارخانه
در ابتدا لازم است تا دستگاهی که قصد خریداری آن را دارید، به حالت تنظیمات کارخانه برگردانده یا اصطلاحاً ریست فکتوری کنید تا درصورتیکه شناسه (IMEI) دستگاه جعلی یا کپی شده باشد، با بازگرداندن به تنظیمات کارخانه، به شناسه (IMEI) واقعی بازگردد.
2- فرآیند انتقال مالکیت
در صورت تصمیم قطعی برای خرید دستگاه، از فروشنده بخواهید مالکیت دستگاه را از طریق سامانه همتا، به سیمکارت شما انتقال دهند.
3- استعلام اصالت
در این مرحله، برای شناسه (IMEI) درجشده روی جعبه، استعلام اصالت کنید. در پاسخ استعلام اصالت، حتماً به قانونی بودن، تطابق مشخصات پاسخ استعلام اصالت (مدل و برند ذکرشده در پاسخ) با مشخصات ظاهری دستگاه، شرکت واردکننده، نوع واردات، نوع ارز، آکبند یا دستدوم بودن دستگاه توجه کنید.
4- فرآیند فعالسازی
حتماً در حضور فروشنده، دستگاه را به کمک کد فعالسازی موجود در پیامک HAMTA برای سیمکارت دلخواه خود فعالسازی و پیامک فعالسازی موفق برای سیمکارت خود را از HAMTA دریافت کنید.
5- دریافت فاکتور معتبر دستگاه
درصورتیکه از فروشگاه خرید میکنید، پس از فعالسازی موفق دستگاه برای سیمکارت خود، حتماً از فروشنده، فاکتور معتبری دریافت کنید که شناسه (IMEI) دستگاه در آن ذکر شده و دارای مهر فروشگاه است. هرگونه مشکلات احتمالی در آینده، به کمک ارائه این فاکتور معتبر، قابل پیگیری در مراجع قضایی خواهد بود.
نظر دهید